Başvuru şartları nelerdir?
Başvuru şartları için tıklayınız
Başvuru için gerekli belgeler nelerdir.?
Başvuru sırasında istenilen belgeler için tıklayınız.
Ne zaman başvuru yapabilirim?
Başvuru tarihlerine ilişkin duyurular her yıl mayıs ayı sonuna kadar ilan edilir.
Nasıl Başvuru Yapabilirim?
Başvuru için tıklayınız.
Öğrenim ücretleri nelerdir.
Ücretler için tıklayınız.
Kayıt dondurma yapılabilir mi?
Öğrencilerin kayıtları, belgeleyecekleri önemli ve haklı sebeplerinin bulunması hâlinde, ilgili birim yönetim kurulu kararı ile azami bir yıla kadar kayıt dondurulabilir ve bu süre kanuni öğrenim süresine eklenir. Yeni öğrenciler, ancak üniversiteye kayıt işlemlerini tamamladıktan sonra kayıt dondurma başvurusunda bulunabilirler.
Kayıt dondurmak için ne zaman başvurmalıyım?
Kayıt dondurma başvurularının yarıyılın/yılın başlangıcından itibaren öğrenim görmekte olduğunuz akademik birime bir ay içinde yapılması gerekir.
Geçerli mazereti olan öğrenci, en fazla ne kadar kayıt dondurabilir?
Öğrenciler, azami bir yıla kadar kayıt dondurulabilir.
Kayıt dondurduğum döneme ait katkı payını yatırmalı mıyım?
Kayıt dondurma süresi içinde katkı payı/öğrenim öğrenim ücreti alınmaz.
Hangi durumlarda öğrencinin kaydı silinir?
İlgili birimin yönetim kurulu kararıyla, aşağıdaki durumlarda, öğrencilerin Üniversite ile ilişikleri kesilir ve kayıtları silinir:
a) Öğrencinin, 13/1/1985 tarihli ve 18634 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre Üniversiteden çıkarma cezası alması,
b) Öğrencinin kendi isteği ile kaydının silinmesini yazılı olarak istemiş olması,
c) Öğrencinin öngörülen kayıt kabul koşullarını yerine getirmediğinin veya sunduğu belgelerin ve verdiği bilgilerin yanlış veya eksik olduğunun sonradan anlaşılması. Söz konusu şahıslara verilen diploma dâhil tüm belgeler iptal edilerek haklarında gerekli kanuni işlem yapılır.
d) Azami süreler içerisinde mezun olunmaması durumunda ek süre hakkı kazanmayan öğrencilerin kayıtları silinir.
Kendi isteğimle kaydımı sildirmek istiyorum, hangi işlemleri yapmalıyım?
Kendi isteği ile ayrılmak istenmesi durumunda öğrenci Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına dilekçe ile başvuruda bulunur. Daha sonra da öğrenci ilişik kesme belgesini, ilgili birimlere imzalattırır veya dijital ortamda ilişik kesme işlemlerini ilgili sistem üzerinden yürütür.
Adres ve / veya telefon bilgilerimin değişmesi durumunda ne yapmalıyım?
Öğrenci bilgi sisteminden telefon numaranızı güncelleyebilirsiniz. Adres değişikliği için Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına veya akademik biriminize gerekli düzenlemelerin yapılması için başvurmanız gerekmektedir.
Akademik danışman kimdir, bana ne yararı olur?
Öğrencilerin eğitim öğretim, kişisel ve yönetimle ilgili sorunlarının çözümüne yardımcı olmak üzere, öğretim yılı başlamadan önce bölüm başkanlıklarının önerisi ve ilgili birim yönetim kurullarının kararıyla öğretim elemanları arasından akademik danışmanlar görevlendirilir.
Üniversitenize nasıl yatay geçiş yapabilirim?
Yatay geçişler, Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri çerçevesinde yapılmaktadır. Söz konusu yönetmelik kapsamında iki şekilde yatay geçiş yapılmaktadır.
1) Merkezi Yerleştirme Puanına Göre Yatay Geçiş: Önlisans ve Lisans programları için yılda bir kere (Ağustos ayı içerisinde) yapılmaktadır. Öğrencinin merkezi yerleştirme puanının, geçiş yapmak istediği diploma programının taban puanına eşit veya yüksek olması gerekir.
Özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programınız var mı?
Üniversitemizde özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden lisans programları bulunmaktadır.
MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ
Ders muafiyeti için başvurunun belli bir süresi var mıdır?
Üniversiteye ÖSYM tarafından yerleştirilen veya yatay geçiş yaparak gelen öğrenciler, kayıtların başlangıç tarihinden itibaren 10 iş günü içinde ilgili birime muafiyet için dilekçeyle başvurmaları gerekir. Hazırlık öğrencileri ise yeterlik sonuçlarının açıklanmasından itibaren 10 iş günü içerisinde ilgili birime intibak başvurusu yapmalıdır. Sonraki yarıyılda/yıllarda yapacakları muafiyet talepleri ya da yapılan muafiyet/intibak işlemlerinin iptaline yönelik talepler kabul edilmez.
Muafiyet için hangi belgelerle nereye müracaat edilecek?
Muafiyet işlemleri ile ilgili işlemlerin detayları için Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Muafiyet Ve İntibak İşlemleri Yönergesi'ne bakabilirsiniz.
Öğrenci Belgesi nedir? Nasıl alabilirim?
Öğrenci Belgesi, üniversitemize kayıtlı ve öğrencilik haklarından yararlanan öğrencilerin Üniversitemizde öğrenci olduklarını gösteren belgedir.
Öğrencilerimiz e-devlet üzerinden, Fakültelerinden veya Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bizzat başvurarak öğrenci belgelerini alabilirler.
- Zorunlu hallerde Faks yolu ile başvuru kabul edilir.
- Öğrencinin şahsi başvurusu sonucunda hazırlanan belge, öğrencinin kendisi dışındaki herhangi bir şahsa teslim edilmemektedir. Özel durumlarda öğrencinin başvuru dilekçesinde belirttiği kişilere kimlik göstermek kaydı ile öğrencinin, öğrenci belgesi teslim edilir.
Transkript nedir ? Nasıl alabilirim?
Öğrencilerin dönemlik olarak not dökümlerinin yer aldığı belgedir. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından alınabilir.
Dönem Not Ortalaması nedir ?(DNO)
Dönem not ortalaması, ilgili dönemde alınan bütün derslerin ağırlıklı puan toplamının, derslerin kredileri toplamına bölünmesiyle bulunur. Elde edilen ortalama, virgülden sonra iki haneli olarak gösterilir.
Genel Not Ortalaması nedir? (GNO)
Genel not ortalaması, alınan bütün derslerin ağırlıklı puan toplamının, derslerin kredileri toplamına bölünmesiyle bulunur. Elde edilen ortalama, virgülden sonra iki haneli olarak gösterilir.
Onur ve Üstün Onur öğrencisi olmanın şartları nelerdir?
Dönem not ortalaması, 3.00 - 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi, 3.50 ve üzeri olan öğrenciler ise üstün onur öğrencisi sayılırlar. Ancak, disiplin cezası alan öğrenciler belirtilen not ortalamalarını sağlasalar bile onur öğrencisi veya üstün onur öğrencisi sayılmaz.
SINAVLAR
Yarıyıl içinde bir dersin ne kadarına devam etmek zorundayım?
Öğrencilerin Senato tarafından belirlenen uzaktan eğitim sistemi ile okutulacak dersler hariç, teorik derslere % 70, uygulamalı derslere % 80 oranında devam etmeleri zorunludur.
Mazeretim nedeniyle ara sınava giremedim, ne yapmam gerekir?
Üniversitemiz Senatosunun belirlediği, Mazeret Sınavları İle İlgili Usul ve Esaslardaki mazeretlerden biri nedeni ile sınava giremeyen öğrenci, mazeret sınavına girmek istediği ders veya dersleri belirten dilekçeyi, söz konusu usul ve esaslarda belirtilen süreler içinde, gerekli belgeyi de ekleyerek, ilgili birime iletir.
Mazeret hakkı kullanılacak sınavlar hangileridir?
Mazeret sınavı hakkı, ara sınavlar için kullanılır. Ara sınav dışındaki sınavlarda mazeret hakkının kullanılabilmesi için Üniversite Yönetim Kurulunun kararı gerekir.
Mazeret sınavı ne zaman yapılır?
Mazeret sınavlarının yapılacağı tarih, ilgil bölüm/program başkanlığınca belirlenir ve en fazla 2 (iki) gün içinde yapılacak şekilde programlanır.
Bütünleme sınavına kimler girebilir?
Bütünleme sınavına; dönem sonu sınavına girme hakkını kazanıp da bu sınavlara mazeretli veya mazeretsiz girmeyen öğrencilerle, girip de başarısız duruma düşen öğrenciler girerler.
Bütünleme sınavında başarı şartı nedir?
Bütünleme sınavlarında başarılı sayılabilmek için 100 tam puan üzerinden en az 65 puan almış olmak gerekir. Bütünleme sınavlarında burada belirtilen puanların altında puan alan öğrencilerin bütünleme sınav notu yerine dönem sonu sınav notu geçerli olur.
Tek ders sınavları ne zaman yapılmaktadır?
Tek ders sınavları akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Tek ders sınavlarından kimler yararlanır?
Bir dersin dönem sonu sınavına girme şartlarını daha önce yerine getirmiş olmak kaydıyla, mezun olmak için tek dersten başarısız olan öğrenciler için yapılan sınavdır.
Tek ders sınavından başarı şartı nedir?
Tek ders sınavında başarı notunun belirlenmesinde ara sınav notu dikkate alınmaz. Bu sınavda başarılı sayılmak için 100 tam puan üzerinden ön lisans diploma programlarında en az 50, lisans programlarında ise en az 60 puan almış olmak gerekir.
Tek dersten başarısız olanlar tekrar tek ders sınavına girebilir mi?
Tek ders sınavından başarılı olamayan öğrenciler, istekleri hâlinde Kanunda belirtilen süreler içerisinde bu dersi tekrar ederler veya sonraki dönemlerde tek ders sınav hakkını kullanabilirler.
Sınav sonuçlarına nasıl itiraz edilir?
İtirazlar, notların öğrenci bilgi sisteminde kesin onay/ilan tarihinden itibaren beş iş günü içinde yazılı olarak ilgili birime yapılır.
MEZUNİYET
Mezun olabilme koşulları nelerdir?
Bir öğrencinin mezun olabilmesi için kayıtlı olduğu diploma programının bütün derslerini başarması ve mezuniyet derecesinin en az 2.00 olması gerekir.
GNO su 2.00'nin altında olan öğrenciler mezun olabilir mi?
GNO su 2.00'nin altında olan öğrenciler mezun olamazlar.
Lisans öğreniminde kayıtlı olan bir öğrenci hangi durumda ön lisans diploması almaya hak kazanır?
Lisans öğrenimini tamamlayamayan veya tamamlayamayacağı anlaşılan ve ilk iki yılın bütün derslerini başaran öğrencilere, talep etmeleri hâlinde, ön lisans diploması verilir.
Öğrenci kimliğimi kaybettim ne yapmalıyım?
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvuruda bulunmalısınız.
Geçici Mezuniyet Belgemi kaybettim, ne yapmalıyım?
Geçici Mezuniyet Belgesini kaybeden öğrencilere, yerel veya ulusal bir gazetede yayımlanan kayıp ilanı ve dilekçeyle başvurmaları halinde, başvuru esnasında diploması hazırlanmışsa diploması verilir.
Diploma alırken hangi işlemler yapılır?
Öğrenci, Mezun bilgi sistemine giriş yapıp ilişik kesme işlemlerini başlatmış ve birimlerin de öğrencinin ilşiğinin olmadığına dair işlemleri yapmasından sonra Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gelerek diploma ve diploma ekini alır. Eğer, öğrenci geçici mezuniyet belgesini almışsa geçici mezuniyet belgesinin aslını Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim ederek diploma ve diploma ekini alır.
Diplomayı kim teslim almalıdır?
Öğrenci kendisi alabilir veya noterden vekâlet verilen birisi tarafından alınabilir.
Diplomanın kaybedilmesi durumunda neler yapılmalıdır?
Üniversitemiz Akademik birimlerinden mezun olan ve diplomalarını kaybeden öğrencilerimiz, Üniversitemiz Diploma Yönergesine göre yapması gerekenler;
1- Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına Dilekçe yazmaları gerekmektedir.
Örnek Dilekçe İçin Tıklayınız.
2- Üniversitemiz Strateji Geliştirme Daire Başkanlığ hesap numarasına 500.00TL 2. Nüsha Diploma bedelini yatırmaları ve yatırdıklarına dair dekontu dilekçeye eklemeleri gerekmektedir.
Hesap Numarasına ulaşmak için Tıklayınız.
3- Son olarak herhangi bir yerel veya ulusal gazeteye diploma veya diploma ekini kaybettiğine dair ilan vermeleri gerekmektedir. Bu ilanı da dilekçeye ekleyip (Dilekçe,Dekont ve Gazete İlanı) Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına şahsen veya Kargo yolu ile müracaat etmeleri gerekmektedir.
Kargo yoluyla başvuruda bulunabilmektedir. (Kargo yolu ile yapılacak başvurularda gönderilecek yer yine Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı olmalıdır.)
Diploma veya diploma eklerini şahsen müracaat ederek veya noterden alınan vekalet ile mezun olunan akademik birimden alınabilmektedir. Kargo yolu ile gönderim sağlanamamaktadır.
NOT: Yukarıda cevap bulamadığınız sorularınız için ogrenci@nevsehir.edu.tr e-posta adresine
e-posta gönderebilirsiniz .